25 Apr 2010

LAWATAN KE SABAH

Sabah merupakan negeri pertama aku "posting". Pada tahun 1989, aku dihantar bertugas di Sk. Pekan Kunak 1 yang terletak di daerah Kunak, bahagian Tawau. Tahun 1993, aku ditukarkan ke negeri kelahiranku di Terengganu dan ditempatkan di Sk. Apal, Besut. Semenjak bertukar, aku tidak pernah menjejakkan lagi kakiku di negeri di bawah bayu itu.

Pada tahun 2008, aku mendapat perkhabaran PPD Besut akan mengadakan lawatan Panel UPSR Daerah Besut ke Kota Kinabalu, Sabah. Aku merupakan salah seorang ahli panel dan aku terpilih ke sana. Gembiranya hatiku bukan kepalang. Di sana, sahabatku sesekolah di Sk. Pekan Kunak 1 sedang menungguku. Kini beliau telahpun menjadi guru besar di salah sebuah sekolah di Kota Kinabalu. Namanya Al-Azmi b. Abdullah (Albanus Paun).

Banyak keistimewaan di sana. Susahlah jika nak diceritakan semua di sini. Pastinya makanan kegemaranku, kepak ayam bakar tidak akan aku lupakan. Geng-gengku sibuk berbelanja mutiara dan lain-lain. Kini aku tidak tahu lagi bilakah aku akan ke sana. Hajat besarku sewaktu di sana dulu belum tercapai.............................mendaki Gunung Kinabalu !!

Jambatan gantung di Kampung Kebudayaan

Posing berhampiran Kampung Kebudayaan

Berhampiran Muzium Universiti Sabah

Menara Yayasan Sabah

Bas Yayasan Sabah

Cikgu Mie, Kak Nab dan Kak Na memilih mutiara

Kepak ayam bakar amat terkenal di Sabah

Turun dari pesawat Air Asia

Dalam Pesawat Air Asia

1 ulasan:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Kami memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

    BalasPadam